Нові напрямки бізнесу 1960–1989 рр.
1960–1980-ті роки ознаменувалися трансформаціями в компанії Bosch, які перетворили компанію на багатогалузеву групу із самостійними підрозділами, світову компанію та лідера на ринку автомобільної електроніки.
Нова структура — формуються підрозділи
Між 1950 і 1960-м роками кількість співробітників компанії Bosch зросла з 15 000 до 70 000. Централізованої структури середнього підприємства було вже недостатньо, і в 1960-х роках, починаючи з підрозділу "Електроінструменти", галузі діяльності поступово стали більш незалежними. Під час цього періоду економічного піднесення та повної зайнятості компанія Bosch придбали об'єкти в інших секторах, а тисячі спіробітників перекваліфікували для випуску автомобільної електроніки.
Від гідравліки до пакування
Хоча автомобільна промисловість процвітала на найважливішому для Bosch насьогодні ринку, у Західній Європі, диверсифікація в інші сектори теж була важливою. Після переходу в транспортну гідравліку, медичну електроніку й радіотехніку в 1950-х роках, у 1963 році компанія Bosch придбала компанію, що займалася пакувальним обладнанням, і розширила свою діяльність, придбавши й інші компанії й такчим чином сформувавши підрозділ "Технології пакування".
Спадщина засновника — Robert Bosch Stiftung
Дослідження, розробка та придбання — усе за допомогою потужності інновацій
У 1968 році компанія Bosch об'єднала свої ресурси у галузях досліджень і розробки в новому дослідницькому центрі. Ці спільні зусилля були потрібні, щоб генерувати ідеї, які компанія Bosch пізніше перетворила на інноваційні продукти, які надали їй конкурентну перевагу. Із середини 1960-х років власні дослідницькі інститути компанії також зосередилися на спеціальних проектах, як-от на інтегрованих мікросхемах.
Jetronic
Наступ електроніки
У 1959 році компанія Bosch почала розробляти систему вприскування бензину з електронним управлінням. Jetronic — перша подібна система у світі, яка поступила в масове виробництво в 1967 році. Уперше її було використано в американських версіях автомобілів Volkswagen 1600 LE та TLE. Задяки системі Jetronic VW 1600 міг задовольнити відносно суворі екологічні норми, які було введено в США. Штат Каліфорнія.
Фото: плата електронного блоку керування Jetronic для вприскування бензину в лабораторії електроніки у Швібердінгенському технічному центрі поблизу Штутгарта (1970 р.)
Напівпровідники та комп'ютеризований автомобіль — електроніка в компанії Bosch
Рішення дослідників і менеджерів перетворити електроніку на ключову галузь компанії почало виправдовувати себе з 1970-х років, і ця спершу незвідана територія сформувала успіх усієї компанії до сьогодні. Яскравим прикладом цього є антиблокувальна гальмівна система АБС, випущена в 1978 році, яка перетворила компанію Bosch на технічний стандарт в автомобільній інженерії завдяки своєму досвіду в цифровій електроніці.
Глобальне мислення — новий початок у США й Азії
У Сполучених Штатах Америки, які є найбільшою у світі економікою, компанії Bosch до 1983 року не вдавалося повністю відновити права користування власним брендом. Це звільнило компанії шлях для повторення свого колишнього успіху в продажах. В Азії компанія Bosch по-особливому затвердила свою присутність. У таких країнах, як Малайзія, вона вигідніше виготовляла високоякісні товари, як-от техніку для зйомки фотографій і відео. Вона також заснувала спільні підприємства на таких ключових ринках, як Японія. Тут компанія Bosch почала виробляти електронні дизельні інжектори в 1973 році, а антиблокувальної системи гальмування АБС — у 1984 році.
Лямбда-зонди
Чутливі аналізатори
У 1969 році фахівці компанії Bosch почали розробляти датчик для вимірювання вихлопних газів, який після первинних труднощів через майже десятиліття виправдав себе. Сьогодні екологічно чисті двигуни внутрішнього згоряння вже не можна уявити без лямбда-зонду, який поступив у виробництво в 1976 році. Ця інновація компанії Bosch стала передумовою для обробки вихлопних газів за допомогою трьохкомпонентних каталітичних нейтралізаторів. Лямбда-зонд вимірює вміст кисню у вихлопному газі, що поступає в каталітичний нейтралізатор. Електронний блок управління системи вприскування використовує це значення, яке постійно різко змінюється залежно від способу водіння, щоб регулювати склад бензино-повітряної суміші. Точність системи забезпечує повне згоряння, що дозволяє каталітичному нейтралізатору оптимально очищати вихлопні гази. Завдяки цьому кількість шкідливих викидів може зменшитися до 90 відсотків.
Фото: тестування функцій прототипів лямбда-зондів у Швібердінгенському технічному центрі (1975 р.)
Телекомунікації — новий акцент
На початку 1980-х років компанія Bosch зайнялася телекомунікаціями та почала створювати технології для космічних супутників і мобільних телефонів, а також впроваджувати загальнодоступні та приватні телекомунікаційні мережі. Після двох успішних десятиліть, під час яких ця галузь діяльності приносила 25% прибутків компанії від продажів, несприятливі фактори змусили компанію Bosch відмовитися від кількох секторів. Підрозділ "Системи безпеки" продовжував свою діяльність і досі залишається успішним.