Реконструкція, 1946–1959 рр.
Наприкінці Другої світової війни компанія Bosch вдруге втратила свої міжнародні офіси. Значна частина її виробничих підприємств була в руїнах. Два наступні десятиліття були присвячені реконструкції, а також освоєнню нових напрямів діяльності.
З тачками та лопатами — реконструкція в Bosch
До 1945 року понад 50 відсотків заводів Bosch у Німеччині були знищені бомбами союзників. Через свою ключову роль як постачальника військових автомобілів у воєнний час компанія Bosch була стратегічною ціллю. Тепер компанія мусила розчищати, будувати та створювати робочі місця для співробітників.
Свічки запалювання та каструлі — вижити під час післявоєнного періоду
Щоб мати змогу знову найняти співробітників і платити їм заробітну плату, компанія Bosch знову піднялася, виробляючи кухонні каструлі зі сталевих шоломів, тачок і парасоль на руїнах заводу. Співробітники могли використовувати ці речі самі чи обмінювати їх на інші необхідні матеріали. Першими складнішими продуктами були свічки запалювання — для військових транспортних засобів коаліції.
Виконавець заповіту Роберта Боша та голова правління
Роберт Бош помер у 1942 році. Після 1945 року розпорядники його майном відбудували компанію відповідно до його бажань і заповіту. Метою було отримання прибутку, а також спрямування його частини на благодійність. Як спадкоємець засновника, до 1963 року компанією керував Ганс Вальц.
Антимонопольне провадження — страх утратити все
Прагнення націонал-соціалістів до світової влади можна було досягнути лише за допомогою потужних економічних компаній. Саме тому союзники прагнули зруйнувати великі німецькі корпорації, зокрема компанію Bosch. Однак компанія розвивалась органічно, що означало, що її окремі частини були незалежними одна від одної. Зрештою, компанія Bosch залишилася практично недоторканою, хоча вона була змушена дозволити конкурентам використовувати всі свої патенти.
"Виготовлено по всьому світу" — нові шляхи до міжнародної компанії
До захоплення влади Гітлером понад 50 відсотків прибутків від продажів компанії Bosch надходили від міжнародних продажів. Однак після 1945 року вони були майже нульовими, а міжнародні активи компанії було конфісковано. Завдяки добрим відносинам із давніми партнерами та за рахунок ринків, що швидко розвиваються, у таких країнах, як Бразилія й Індія, розбудова світової мережі поступово набрала обороти. Утім, частка міжнародних продажів Bosch знову превищила 20 відсотків аж у 1960 році.
Елегантність у досконалості — побутові технології
На початку 1950 років компанія Bosch випустила на ринок продукти, які відображали німецьке та європейське економічне диво й задовольняли споживчий попит, адже складні часи наближалися до кінця. Серед прикладів: кухонні приладдя та перфоратори для домашніх умільців. Мільйонами продовались основні продукти, як-от автомобільні радіо.
Кухонні приладдя Bosch
На кухні наступає "нова ера"
Кухонний комбайн Bosch під час запуску назвали двома іменами. Назва цієї моделі — "Neuzeit" (Новий час), а ще його називали "помічником селянки". Клієнтам у міській місцевості компанія обіцяла нову еру найсучаснішої домашньої техніки, яка мала б спростити виконання домашніх обов'язків.
Привабливість продукту для сільких домогосподарок полягала в тому, наскільки легше з цією машиною готувати великі об'єми їжі. Однією з причин була поширеність багатодітних родин, а іншою — необхідність швидко приготувати зібрані фрукти й овочі для подальшого зберігання, наприклад, для заморожування порцій продукту або приготування джемів і консерв.
Комбайн "Neuzeit" був багатофункціональним приладом, що міг різати, місити тісто, терти, чавити й навіть чистити картоплю.
Фото: схема продажів кухонного комбайна в пункті продажу в Штутгарті (1962 р.)
Відновлення старих фаворитів — вприскування бензину в автомобілях
Технології, що використовувалися в багатьох продуктах Bosch, досі сягали корінням довоєнних часів. Але щоб стати конкурентноздатними й залишатися такими, потрібні були інновації. Система вприскування бензину, яку компанія Bosch розробила для авіадвигунів, вивявилася новаторством для автомобілів на початку 1950-х років, хоча щоб закріпити її як стандарт знадобилися десятиліття.
Bosch Combi
Побутовий електроінструмент
Божевільна хвиля "зроби сам" стала прибутковим напямом для компанії Bosch. Випущений у 1952 році електроінструмент "Bosch Combi" міг використовуватися різними способами відповідно до вибраної насадки — як сверло, викрутка, шліфувальний верстат чи навіть секатор. Це пропозиція породила в Європі цілком новий бізнес-сегмент "зроби сам", який досі був переважно чоловічим і розвивався здебільшого в підвалах і гаражах.
Повний набір зі стандартними насадками продавався у футлярі або дерев'яному ящику, який можна було кріпити на стіні. У такий спосіб команда Bosch розробила другий основний напрямок у галузі елеткроінструментів, який доповнював асортимент професійних електроінструментів для будівельних майданчиків, зокрема це перфоратори.
Фото: Bosch Combi для домашніх умільців — з практичним футляром (1952 р.)
Електроніка — напрямок діяльності з наслідками
У середині 1950-х років компанія Bosch почала розробляти електронні компоненти. Першим у цій галузі були "варіоди", які компанія Bosch почала виробляти в 1958 році. Після цього з'явилися транзистори, а потім із 1970-х — інтегровані мікросхеми. Скептики ставилися до неї критично, а прихильники активно розвивали її, посіявши перше зерно в галузі електроніки, яка зараз є основним напрямком для компанії Bosch.