Автомобілі й не тільки, 1926–1945 рр.
Компанія Bosch вела переговори про наступ економічної кризи та диктати націонал-соціалістів з інноваційною силою та витривалістю, доки Друга світова війна не поставила перед нею нові значні труднощі.
Дизельний насос — другий ключовий продукт
Після багатьох років розробок у 1927 році з'явилось інноваційне нововведення, яке актуальне досі — дизельний насос. Такою була реакція компанії Bosch на подальший розвиток дизельних двигунів, які, на відміну від бензинових, не вимагали запалювання від магнето. Дизельні насоси спершу використовувалися лише у вантажних автомобілях, а перший дизельний насос для пасажирських автомобілів вийшов на ринок у 1936 році.
Бліьше тятиви для лука — нові напрямки діяльності
З 1926 року серйозна криза німецької автомобільної промисловості змусила автомобільного постачальника Bosch переосмислити свій портфель продукції. Це надихнуло компанію на поєднання стратегій, які виявились успішними в минулому — удосконалення продуктів і їх розробка до серійного випуску, як це було з електроінструментами та термотехнікою, разом із цілком новими сферами діяльності, як-от радіо й телевізійна техніка.
Електроінструменти
Машинки для стрижки волосся та перфоратори
У 1927 році інженер компанії Bosch Германн Штайнгарт знайшов у своїй майстерні прилад, який його негайно захопив. Прилад марки "Forfex" мав вбудований у ручку двигун. Це відкривало численні нові можливості. Перш ніж із роками розробити концепцію для створення перших перфораторів, відділ Штайнгарта спочатку запустив серійне виробництво приладу Forfex. Команда використовувала виробничі потужності заводів Bosch як випробувальну базу.
Фото: перфоратор Bosch у роботі (1936 р.)
Спільні успіхи — виробництво із сильним партнером
Через майже десять років після закінчення війни іноземні продажі зросли лише на 34% від загальної суми. Високі витрати на перевезення та митні перешкоди змусили компанію Bosch спробувати альтернативи. У Франції, Великобританії й Італії розпочався пошук партнерів для місцевого виробництва, а в Австралії та Японії — партнерські компанії виробляли продукцію за ліцензією Bosch. До 1932 року прибутки від іноземних продажів зросли до 55%.
FESE
Новаторські технології
Разом із шотландським новатором у галузі телебачення Джоном Логі Бердом і компаніями Zeiss Ikon та Loewe, компанія Bosch заснувала в 1929 році Fernseh AG (FESE). Після років досліджень зрештою вдалося повторити основний успіх. Компанія FESE постачала перші електронні записуючі прилади для Олімпійських ігор у Берліні в 1936 році та в тому ж році представила перші "домашні телевізійні приймачі". Під час війни компанія FESE використовувалася у військових цілях для розробки бомби з вбудованою камерою, якою можна було дистанційно керувати за допоомгою телевізійного зображення. Завершення війни припинило проект на етапі впробувань.
Фото: приймач для домашнього телебачення FESE (1938 р.)
Вприскування бензину для технологій авіадвигунів і телебачення
Коли до влади прийшли націонал-соціалісти, це також принесло компанії значні труднощі. Режим наказав розробляти технологію вприскування бензину для авіадвигунів та ініціював спорудження нових заводів. Зокрема, центром військового інтересу стали телевізійні технології. У 1939 році іноземні продажі компанії сягнули мінімальних 9%.
Озброєння та примусова праця
Після початку Другової світової війни компанія Bosch знову почала займатися військовою продукцією. На той момент військові були настільки механізованими, що компанії було дозволено продовжувати свою автомобільну діяльність. Як і у всій німецькій промисловості, співробітників, яких забрали на війну, замінили примусовими робітниками з окупованих територій, деяких із яких змусили жити та працювати в нелюдських умовах.
Опір і захист євреїв
З іншого боку керівництво компанії Bosch активно підтримувало опір націонал-соціалістичному режиму. У його центрі був Карл Фрідріх Гердерлер, призначений радником компанії. Переслідуваних євреїв також наймали на роботу, щоб урятувати їх від депортації в концентраційні табори, або фінансово допомогали їм емігрувати.
Кінець
Під час війни союзники неодноразово бомбардували виробничі потужності Bosch. Роберт Бош не побачив того, як частини його заводу зрівняли із землею, оскільки він помер у 1942 році. Він залишив своїм спадкоємцям чіткі вказівки щодо керування заводом, який названо в його честь.