Перейти до основного змісту
Bosch в Україні
Історія компанії

Глобальні кроки, 1906–1925 рр.

Американський офіс із продажу продукції Bosch у Нью-Йорку, близько 1908 р.

Астрономічний глобальний зліт молодої компанії різко перервала Перша світова війна, після якої компанія Bosch була змушена змінитися й стимулювати інновації, щоб упоратися з наслідками війни.

Малюнок адресного штампу заводу Bosch у Нью-Йорку, 1947 р.

Перетнувши океан — вихід на ринок США

Усе почалося з реклами систем запалювання від магнето в американських газетах. У 1906 році це призвело до замовлень у компанії Bosch на мільйон доларів, а продажі було подвоєно впродовж одного року. Діяльність у США була такою успішною, що в 1912 році компанія Bosch почала виробляти свій зірковий продукт на власному підприємстві в Спрингфілді, Массачусетс.

Система запалювання від магнето від Bosch врешті прийшла й до США. У 1906 році поштовх комерційному успіху компанії Bosch дала реклама.
Система запалювання від магнето від Bosch врешті прийшла й до США. У 1906 році поштовх комерційному успіху компанії Bosch дала реклама.
Американський офіс із продажу продукції Bosch у Нью-Йорку, близько 1908 р. Окрім наявної філії в Чикаго, з'явилися ще дві: у Сан-Франциско в 1909 році та в Детройті в 1910 році.
Американський офіс із продажу продукції Bosch у Нью-Йорку, близько 1908 р. Окрім наявної філії в Чикаго, з'явилися ще дві: у Сан-Франциско в 1909 році та в Детройті в 1910 році.
1 / 2

88 відсотків — результат глобалізації

Десь до 1910 року компанію Bosch було представлено на всіх континентах. Понад 90 відсотків автомобілів у Великобританії були обладнані системами запалювання від магнето компанії Bosch.
Десь до 1910 року компанію Bosch було представлено на всіх континентах. Понад 90 відсотків автомобілів у Великобританії були обладнані системами запалювання від магнето компанії Bosch.

На додачу до США компанія Bosch почала шукати й інші ринки по всьому світу. Мережа представництв компанії Bosch охоплювала всі континенти, маючи торгові представництва в Південній Африці з 1906 року, в Австралії — з 1907, Аргентині — з 1908, Китаї — з 1909 та в Японії — з 1911 року. У 1913 році бізнес за межами Німеччини становив 88 відсотків від усіх продажів компанії.

Нові продукти — світло, генератори та стартери

Коли автомобілі стали повсякденною річчю, а висока швидкість вимагала більшої безпеки, компанія Bosch випустила в 1913 та 1914 рокаї відповідні продукти. Окрім "Bosch light", системи електричного освітлення, що складається з фар, генератора, регулятора й акумулятора, з якими водіння вночі ставало безпечнішим, стартер теж додавав надійності.

Автомобіль "Делоне-Бельвіль", що належав останньому російському цареві, мав систему освітлення та запалювання й електричний стартер виробництва компанії Bosch.
Автомобіль "Делоне-Бельвіль", що належав останньому російському цареві, мав систему освітлення та запалювання й електричний стартер виробництва компанії Bosch.
Автомобільна система освітлення від Bosch на автомобілі Mercedes 10/25 із генератором, фарами та регулятором (близько 1913 р.).
Автомобільна система освітлення від Bosch на автомобілі Mercedes 10/25 із генератором, фарами та регулятором (близько 1913 р.).
1 / 2
Малюнок німецьких солдатів під час Першої світової війни.

Катастрофа — Перша світова війна

Після початку війни в 1914 році, щоб полегшити тяжке становище, компанія Bosch негайно створила лікарню в новому приміщенні, яке первинно призначалося для виготовлення фар.
Після початку війни в 1914 році, щоб полегшити тяжке становище, компанія Bosch негайно створила лікарню в новому приміщенні, яке первинно призначалося для виготовлення фар.

Після початку війни в 1914 році всі іноземні ринки зникли за ніч, дослідження та розробки було припинено, а на виробництві почали виготовляти озброєння. Замість систем запалювання від магнето компанія Bosch почала виробляти детонатори для гранат. Близько половини робочої сили було викликано на військову службу, а їх роботу тепер виконували жінки. 453 співробітники з числа цих призовників так і не повернулися з війни.

Логотип Bosch

Ескіз нового логотипу (1918 р.)

Нова торгова марка у всьому світі

Торгові представницва та торговельні марки були присвоєні під час Першої світової війни. Однак викуплена компанія Bosch у США продовжувала використовувати відомі торговельні марки Bosch для реклами. Щоб уникнути плутанини, у 1918 році головний новатор Готтлоб Хонольд швидко створив нову торговельну марку із зображенням якоря в колі, яка досі нерозривно пов'язана з компанією Bosch.

Фото: ескіз нового логотипа (1918 р.)

Нові починання — незважаючи на опір

По завершенні війни в 1917 році перейменоване акціонерне товариство Robert Bosch AG зіткнулося з величезними труднощами. Повернення на світовий ринок ускладнювалося великою конкуренцією, а патенти компанії було скасовано. Але компанія не збиралася здаватися. Вона освіжила старі контакти й відкрила нові ринки. У той же час компанія зосередилася на своїй основній навичці — прагненню до інновацій.

У 1920-х на фаєрбаському заводі з виготовлення освітлювальних приладів повним ходом ішло будівництво та тестування, щоб швидко наздогнати технічні досягнення, які компанія втратила через війну.
У 1920-х на фаєрбаському заводі з виготовлення освітлювальних приладів повним ходом ішло будівництво та тестування, щоб швидко наздогнати технічні досягнення, які компанія втратила через війну.
Разом зі своїм давнім шведським партнером Фріцом Егнелем у 1921 році Бош заснував AB Robo у Швеції для продажу продуктів Bosch у Скандинавії.
Разом зі своїм давнім шведським партнером Фріцом Егнелем у 1921 році Бош заснував AB Robo у Швеції для продажу продуктів Bosch у Скандинавії.
1 / 2

Нові автомобільні функції — склоочисники та клаксони

Діяльність компанії було перервано новою війною. Безпека в умовах щільнішого дорожнього руху стала рушійною силою для дослідників і розробників компанії Bosch. До 1926 року до портфелю продуктів додалися фари для мотоциклів і велосипедів, клаксон Bosch, склоочисники для лобового скла та система запалювання на акумуляторі.

Ідеальний естетичний дизайн від інженерного відділу, а на додачу ще й гучний — клаксон Bosch (1921 р.)
Ідеальний естетичний дизайн від інженерного відділу, а на додачу ще й гучний — клаксон Bosch (1921 р.)
Після того, як в автомобілях міцно закріпилася система освітлення Bosch, на початку 1920-х років компанія звернула увагу на мотоцикли, як-от на цю машину індійського бренду в 1921 році.
Після того, як в автомобілях міцно закріпилася система освітлення Bosch, на початку 1920-х років компанія звернула увагу на мотоцикли, як-от на цю машину індійського бренду в 1921 році.
Чітка видимість під час дощу була життєво важливим заходом безпеки. З 1926 року компанія Bosch подбала про це зі своїми склоочисниками лобового скла.
Чітка видимість під час дощу була життєво важливим заходом безпеки. З 1926 року компанія Bosch подбала про це зі своїми склоочисниками лобового скла.
1 / 3

Bosch Car Service

Ліхтар Bosch Service став характерною особливістю майстерень.

Стандартизоване обслуговування клієнтів усюди

Мережа незалежних ремонтно-монтажних майстерень, усі з яких дотримуються одного стандарту, не була новою концепцією. До війни така концепція вже існувала в США. У 1921 році компанія Bosch запустила СТО "Bosch Car Service" за межами Німеччини, які завоювали популярність так швидко, що до 1930 року існувало вже 2750 майстерень у 70 країнах. Ці майстерні допомагали поширювати відомість Bosch по всьому світу.

Фото: ліхтар Bosch Service став характерною особливістю майстерень.

Беззупинні конвеєрні стрічки — конвеєрне виробництво

Ставало все більш ясно, що конкуренти пропонували ту ж якість, що й Bosch, у той же час виробляючи продукцію швидше й дешевше. Причиною цього були конвеєри, які компанія Bosch також почала поступово впроваджувати, починаючи з 1925 року. Якщо для виробництва системи запалювання від магнето було потрібно 50 днів, конвеєрне виробництво скорочувало цей термін до п'яти днів.

Виготовлення фар у компанії Bosch до конвеєрного виробництва (1925 р.).
Виготовлення фар у компанії Bosch до конвеєрного виробництва (1925 р.).
Виготовлення фар у компанії Bosch після переходу на конвеєрне виробництво (1926 р.).
Виготовлення фар у компанії Bosch після переходу на конвеєрне виробництво (1926 р.).
1 / 2