Перейти до основного змісту
Bosch в Україні
Історія компанії

Початок: 1886–1905 рр.

У листопаді 1886 року Роберт Бош переїхав у свою першу майстерню на заході Штутгарта

Історія компанії Bosch починається з багатьох перших кроків. Крок до незалежності, на автомобільний ринок, на ринки за межами Німеччини й на фабрики з найбільшими обсягами виробництва.

Малюнок із кривими, спрямованими вгору, чоловік (Роберт Бош) іде ними нагору.

"Руїни" — початок

Його роки роботи в якості практиканта й робітника пробудили в ньому бажання бути самозайнятим. У 1886 році він відкрив «Майстерню точної механіки і електротехніки» в Штутгарті. Ранні роки характеризувалися злетами й падіннями, лише із середини 1890-х рр. компаіня почала швидко й невпинно розвиватися.

У листопаді 1886 року Роберт Бош переїхав у свою першу майстерню на заході Штутгарту з одним робітником і прислужником.
У листопаді 1886 року Роберт Бош переїхав у свою першу майстерню на заході Штутгарту з одним робітником і прислужником.
Щоб клієнти могли знайти компанію, розташовану в самому кінці заднього двору, у 1890 році було встановлено вивіску Bosch.
Щоб клієнти могли знайти компанію, розташовану в самому кінці заднього двору, у 1890 році було встановлено вивіску Bosch.
1 / 2

Перші продукти та послуги

Бош виконував всі роботи з точної механіки й електромеханіки, на які надходили замовлення, як-от установлення телефонних ситсем і електричних дзвінків. Коли його попросили зробити пристрій запалювання від магнето відповідно до наявного дизайну, він удосконалив його і тим самим проклав шлях для виробництва пристроїв запалювання з магнето.

У 1896 році Бош запропонував клієнтові встановити дистанційний показник рівня води.
У 1896 році Бош запропонував клієнтові встановити дистанційний показник рівня води.
Контактний механізм у дистанційному показнику рівня води вимагає точного виготовлення, щоб пристрій міг показувати рівень води на досить значній відстані від бази.
Контактний механізм у дистанційному показнику рівня води вимагає точного виготовлення, щоб пристрій міг показувати рівень води на досить значній відстані від бази.
Хоч це й доволі незвичайний виріб, протягом перших двох десятиліть у майстернях Bosch також випускали ряд друкарських машинок для сліпих.
Хоч це й доволі незвичайний виріб, протягом перших двох десятиліть у майстернях Bosch також випускали ряд друкарських машинок для сліпих.
1 / 3
Малюнок, на якому зображено розвиток системи запалювання від магнето.

Іскра, яка запустила все в дію, — запалювання від магнето

З 1897 року Бош почав установлювати в автомобілі кращі пристрої запалювання від магнето та став єдиним постачальником дійсно надійсного пристрою запалювання. У 1902 році головний інженер компанії Bosch Готлоб Хонольд знайшов навіть краще рішення — запалювання від магнето високої напруги зі свічками запалювання. Цей продукт проклав компанії Bosch шлях до того, щоб стати провідним у світі постачальником автомобілів.

Відтворення пристрою запалювання від магнето низької напруги в 1887 спонукало компанію Bosch почати вивчати запалювання паливних сумішей.
Відтворення пристрою запалювання від магнето низької напруги в 1887 спонукало компанію Bosch почати вивчати запалювання паливних сумішей.
Пристрій запалювання від магнето було вперше використано в триколісниому De Dion-Bouton у 1897 році. Перш ніж продукт запрацював ідеально, потрібно було провести багато тестів.
Пристрій запалювання від магнето було вперше використано в триколісниому De Dion-Bouton у 1897 році. Перш ніж продукт запрацював ідеально, потрібно було провести багато тестів.
Справжнім проривом у сфері постачальника автомобільної техніки стала система із запалюванням від магнето високої напруги, яку компанія Bosch запатентувала в 1902 році.
Справжнім проривом у сфері постачальника автомобільної техніки стала система із запалюванням від магнето високої напруги, яку компанія Bosch запатентувала в 1902 році.
Перша система запалювання від магнето високої напруги, тип Hdh, зі свічками запалювання (1902 р.)
Перша система запалювання від магнето високої напруги, тип Hdh, зі свічками запалювання (1902 р.)
1 / 4

Готлоб Хонольд

Фото: Готлоб Хонольд (1901 р.)

Головний інноватор із правильними інстинктами

"Коли Хонольд завершив нову деталь і предав її на виробництво, світ Bosch почав вимагати готового продукту".

Саме так Роберт Бош висловив подяку своєму давньому головному інженеру, який почав працювати на нього ще як помічник. Окрім системи запалювання від магнето, до своєї передчасної смерті в 1923 році він також створював системи освітлення, стартери та клаксони для портфелю продуктів.

Фото: Готлоб Хонольд (1901 р.)

Власник — перший завод

Бош уже кілька разів переїжджав, перш ніж було прийнято рішення збудувати завод. Спершу він планував орендувати один або кілька поверхів, але тут це було недоречно. Натомість споруджений у 1901 році завод Bosch продовжував поширюватися на навколишні будівлі.

Незважаючи на свій фасад у стилі ренесенсу, перший завод був дуже сучасним як для 1900 р., оскільки був збудований повністю із залізобетону.
Незважаючи на свій фасад у стилі ренесенсу, перший завод був дуже сучасним як для 1900 р., оскільки був збудований повністю із залізобетону.
Співробітники компанії Bosch зібралися на сходах до нового заводу для групової фотографії в 1901 р.
Співробітники компанії Bosch зібралися на сходах до нового заводу для групової фотографії в 1901 р.
Співробітники Bosch вручну намотують дріт навколо котушки запалювання пристроїв із запалюванням від магнето, використовуючи якір для намотки. 1900 р.
Співробітники Bosch вручну намотують дріт навколо котушки запалювання пристроїв із запалюванням від магнето, використовуючи якір для намотки. 1900 р.
За кілька років завод Bosch розширився з однієї будівлі заводу в солідне підприємство (1905 р.).
За кілька років завод Bosch розширився з однієї будівлі заводу в солідне підприємство (1905 р.).
1 / 4
Малюнок історичного автомобіля з пасажирами та вуличного знаку з написом "Лондон".

Крок у світ — перші торгові представництва

Перший офіс Magnetos Simms Bosch було відкрито в 1898 році в Лондоні на вулиці Стор Стріт. Наступний офіс із продажу продукції не забарився: його було відкрито наступного року в Парижі.
Перший офіс Magnetos Simms Bosch було відкрито в 1898 році в Лондоні на вулиці Стор Стріт. Наступний офіс із продажу продукції не забарився: його було відкрито наступного року в Парижі.

"...Присутність у Великобританії..." — давнє бажання Роберта Боша. У 1898 році разом із британцем Фредеріком Р. Сіммзом він заснував перший офіс компанії Bosch за межами Німеччини — у Лондоні. Це був перший крок на світовий ринок. Нові офіси з продажу продукції не забарилися й в інших європейських країнах.

Magnétos у Парижі — перше виробниче підприємство за кордоном

Після Великобританії Франція стала найбільшим європейським автомобільним ринком. У 1899 році Бош заснував там дочірню компанію. Справи в паризькій філії не могли бути кращими. З 1905 року підприємство змогло задовольнити попит на системи запалювання від магнето, виготовлені на власному заводі в межах Ейфелевої вежі.

Через митні збори та довгі транспортні маршрути компанія Bosch почала виробництво в Парижі в 1905 році.
Через митні збори та довгі транспортні маршрути компанія Bosch почала виробництво в Парижі в 1905 році.

Автогонки — перша реклама

На порозі нового століття відбулися перші великі міжнародні автоперегони — можливість для виробників і постачальників автомобілів продемонструвати свою майстерність. У 1903 році бельгієць Каміль Дженатці на автомобілі Mercedes виграв Кубок Гордона Беннета в Ірландії — частково завдяки надійній системі запалювання Bosch, яка витримала найсуворіші умови.

У 1903 році бельгієць Каміль Дженатці виграв Кубок Гордона Беннета в Ірландії на автомобілі Mercedes із системою запалювання Bosch.
У 1903 році бельгієць Каміль Дженатці виграв Кубок Гордона Беннета в Ірландії на автомобілі Mercedes із системою запалювання Bosch.
Дженатці став ідолом реклами завдяки своїй рудій бороді та волоссю й червоногарячому плащу, що розвівається. До 1918 року він рекламував систему запалювання Bosch як "Червоний диявол".
Дженатці став ідолом реклами завдяки своїй рудій бороді та волоссю й червоногарячому плащу, що розвівається. До 1918 року він рекламував систему запалювання Bosch як "Червоний диявол".
1 / 2